ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ                                                                           Αρ. Εξερχ: 94/Α/2023

                       Π. Ε.  ΑΙΓΑΛΕΩ

                       Ρ. Φεραίου 20

            ΤΗΛ.- FAX :  210-5906587                                                                             Αιγάλεω   20/ 09/ 2024

 

                                                                                                                                Προς: Τα μέλη του Συλλόγου μας.

                                                                   Κοινοποίηση: Δ.Σ της Δ.Ο.Ε, Συλλόγους Εκπ/κών Π. Ε. της χώρας

Πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων 2024-2025.

Συνάδελφοι/ισσες, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε Αιγάλεω καλωσορίζει θερμά τις/τους νέες/ους συναδέλφους που έρχονται στην περιοχή μας. Ιδιαίτερα στους αναπληρωτές και τους νεοδιόριστους λέμε ότι έρχονται σε ένα χώρο που το εκπαιδευτικό κίνημα όλα τα προηγούμενα χρόνια έχει δώσει μάχες και υπερασπίζεται τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Τους καλούμε να ενημερωθούν, να συμμετέχουν στο Σύλλογο και να υπερασπίζονται συλλογικά τα δικαιώματα μας.

Κοινοποιούμε το πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων το οποίο στηρίζει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε Αιγάλεω υπερασπίζοντας τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των συναδέλφων από κάθε καταστρατήγηση από όπου και αν προέρχεται σε όποιο επίπεδο (Υπ. Παιδείας, Δ/νση, σχολική μονάδα). Ο ΣΕΠΕ Αιγάλεω καλεί τους συναδέλφους και τους Συλλόγους Διδασκόντων σε κάθε σχολική μονάδα  να υπερασπιστούν το πλαίσιο των εργασιακών μας δικαιωμάτων, να αρνούνται κάθε εντολή που το αντιστρατεύεται. Ο Σύλλογος μας καλύπτει συνδικαλιστικά και νομικά κάθε μέλος μας και κάθε Σύλλογο Διδασκόντων που το επικαλείται και το υπερασπίζεται. Επίσης καλεί τις/τους συναδέλφους να ενημερώνουν άμεσα το Σύλλογο για όποιο πρόβλημα προκύπτει:

  • Ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι το συλλογικό όργανο διοίκησης του Σχολείου. Όλοι/ες οι συνάδελφοι/ισσες συμμετέχουν ισότιμα στον Σύλλογο Διδασκόντων με οποιαδήποτε εργασιακή σχέση (μόνιμοι-ες, αναπληρωτές-τριες, ωρομίσθιοι-ες, κ.λπ.). Ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει απαρτία και οι αποφάσεις του είναι έγκυρες, όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα. Για όλα τα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ζητήματα που προκύπτουν στο σχολείο ο Σύλλογος Διδασκόντων οφείλει να συνεδριάζει και να τοποθετείται γι’ αυτά μετά από δημοκρατική, συλλογική, παιδαγωγική συζήτηση. Όλες οι συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων πραγματοποιούνται εκτός διδακτικού και εντός εργασιακού ωραρίου,όπως προβλέπεται από την παρ. 3 του άρθρου 15 του ΠΔ 79/2017.
  • Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 2470/1997: 24 ώρες για όσους έχουν ως 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες από 10 – 15 χρόνια, 22 ώρες από 15 – 20 χρόνια και 21 ώρες από 20 και πάνω.
  • Με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν συγκεκριμένη φορά (και όχι πάγια) του έχει ανατεθεί από το Σύλλογο Διδασκόντων άλλο συγκεκριμένο έργο στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων ή υπάρχει συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Είναι σαφές ότι καμιά οδηγία – εντολή για υποχρεωτική παραμονή μέχρι τις 14:00 δεν είναι σύννομη, ως εκ τούτου αρνούμαστε μια τέτοια «παραμονή» και κάθε τέτοια προφορική εντολή από όπου κι αν προέρχεται. Σε καμία περίπτωση, επίσης, η τελευταία ρύθμιση του άρθρου 245 του ν. 4512/2018 δεν θεσπίζει υποχρέωση παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο για τον πέραν του διδακτικού ωραρίου χρόνο, παρά μόνο όταν η παραμονή συνδέεται με άλλο συγκεκριμένο έργο που έχει ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς από τα αρμόδια συλλογικά όργανα.
  • Η διαμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος γίνεται με δημοκρατική συλλογική συζήτηση στο Σύλλογο Διδασκόντων. Αυτή η συζήτηση και η δημοκρατική συλλογική κουλτούρα πρέπει να πρυτανεύσει σε κάθε σχολική μονάδα, παρά την απαράδεκτη διάταξη στο Π. Δ. 79 αλλά και τις προβλέψεις του νομοθετικού εκτρώματος της κ. Κεραμέως (ν.4823/2021) για στραγγαλισμό και φίμωση των Συλλόγων Διδασκόντων. Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους/τις συναδέλφους Διευθυντές/-ντριες των σχολείων να συμπράξουν στην υπεράσπιση της δημοκρατίας στο σχολείο και του κυρίαρχου ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων σ’ αυτό.
  • Στη διαμόρφωση του προγράμματος πρέπει να υπάρχει μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή των κενών, με τα λιγότερα δυνατόν κενά για τον καθένα και μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή στην ώρα αποχώρησης των συναδέλφων με τη λήξη του διδακτικού τους ωραρίου.
  • Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιοδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου. Η λεγόμενη «απασχόληση» τμήματος αποτελεί διδακτική ώρα και υπολογίζεται στο διδακτικό ωράριο. Οι συνάδελφοι να μην εφαρμόζουν και να αρνούνται κάθε εντολή για επιπλέον κάλυψη διδακτικών ωρών. Σε ό,τι αφορά τις απουσίες εκπαιδευτικών λόγω αδειών, σε περίπτωση που δεν στέλνονται αναπληρωτές για την κάλυψη των κενών, καλούνται οι Σύλλογοι Διδασκόντων να αποφασίσουν ένα πάγιο ή κατά περίπτωση τρόπο για την κάλυψη του κενού που σε καμιά περίπτωση δε μπορεί να είναι η καταστρατήγηση του διδακτικού ωραρίου κανενός συναδέλφου. Ο τρόπος “φύλαξης” των μαθητών σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού είναι απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, αποκλειστική, σύμφωνα με το ΠΔ 79
  • Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού προσωπικού, ιδιαίτερα με την έναρξη της χρονιάς, οι Σύλλογοι Διδασκόντων να διαμορφώσουν μεταβατικά προγράμματα λειτουργίας του σχολείου που θα εκτείνονται όσο επιτρέπει το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που έχει διατεθεί στη σχολική μονάδα.
  • Ενάντια στα προγράμματα λάστιχο και τα κυλιόμενα ωράρια που ακολουθούν τη λογική των περικοπών και τη στενή λογιστική των ωρών, οι Σύλλογοι Διδασκόντων να απαιτούν τη διαμόρφωση του προγράμματος και του διδακτικού ωραρίου κατά βάση στις ζώνες: Από 8.15 έως 13.15 από 11.45 έως 16.00 και από 13.15 έως 17.30.
  • Σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να υπάρχει προκαθορισμός από τη Διεύθυνση, συναδέλφων, είτε μονίμων είτε αναπληρωτών, που θα αναλάβουν τα τμήματα του διευρυμένου ωραρίου. Τέτοιες εντολές είναι παράνομες. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, σε συνεδρίασή τους, κατανέμουν στους εκπαιδευτικούς όλα τα τμήματα και της πρωινής και της απογευματινής λειτουργίας του σχολείου.
  • Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, διαμορφώνοντας τα προγράμματα στα σχολεία να υπολογίζουν τη σίτιση στο ολοήμερο στο διδακτικό ωράριο όλων των συναδέλφων που εμπλέκονται σ’ αυτήν και κατοχυρώθηκε με την ανυποχώρητη δράση των σωματείων και του Συλλόγου μας μ΄ αυτά και την ασυμβίβαστη στάση συναδέλφων και σχολικών μονάδων που εφάρμοζαν στην πράξη το νόμιμο ωράριό μας.
  • Τα διάφορα σεμινάρια, συνεδριάσεις Συλλόγου Διδασκόντων, ενημερώσεις – συναντήσεις με γονείς κ.λπ., δεν μπορεί να απαιτούν την παραμονή των συναδέλφων πέρα από το εργασιακό τους ωράριο και, ασφαλώς, σε καμία περίπτωση απογευματινές ώρες.
  • Οι Σύλλογοι Διδασκόντων μπορούν με απόφασή τους να τοποθετηθούν και να εναντιωθούν, στους υποβιβασμούς σχολείων, τις συμπτύξεις τμημάτων, την αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, στα κενά διδακτικού προσωπικού, στις μετακινήσεις ειδικοτήτων και σε κάθε αντιεκπαιδευτικό –αντιπαιδαγωγικό μέτρο και εντολή. Οφείλουν να προσδιορίζουν τις πραγματικές ανάγκες του σχολείου (κενά κλπ)
  • Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, όταν σε ένα τμήμα που προσεγγίζει τους 25 μαθητές, έχουν ως κυρίαρχο όργανο το αναφαίρετο δικαίωμα να συνεδριάσουν, να αναδείξουν τους παιδαγωγικούς λόγους (φοίτηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, φοίτηση αλλοδαπών μαθητών κ.ά.) και να προχωρήσουν σε αποφάσεις με τις οποίες θα ζητούν το χωρισμό των τμημάτων σε δύο και την άμεση έγκριση από τη Διοίκηση.
  • Οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων, έχουν το δικαίωμα να αντιδρούν στις πολλαπλές μετακινήσεις σε περισσότερα από δύο σχολεία, να ζητούν ενυπόγραφη αιτιολογημένη εντολή και σε κάθε τέτοια περίπτωση, μείωση του ωραρίου και απαλλαγή από τις εφημερίες. Ο νόμος προβλέπει την απαλλαγή από την εφημερία σε συναδέλφους που συμπληρώνουν ωράριο σε 3 σχολεία και πάνω.
  • Δε μπορεί να ανατίθεται υπερωριακή απασχόληση σε εκπαιδευτικούς του σχολείου για εκπαιδευτικό έργο που πρέπει να καλυφθεί από μόνιμο εκπαιδευτικό ή αναπληρωτή. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων δεν πρέπει να αποδέχονται τέτοιες «λύσεις», που μειώνουν τις θέσεις εργασίας. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων μπορούν να αρνηθούν με απόφασή τους τις υπερωρίες. Κανένας δε μπορεί να υποχρεωθεί σε υπερωρία. Σε κάθε τέτοια περίπτωση να ζητείται έγγραφη εντολή και σε περίπτωση επιμονής της διοίκησης να ενημερώνεται ο Σύλλογος για να απαντήσει και να αντιδράσει άμεσα. Σε οποιαδήποτε περίπτωση υποχρεωτικής ανάθεσης υπερωρίας ο ΣΕΠΕ Αιγάλεω κηρύσσει στάσεις εργασίας και καλύπτει όλους τους συναδέλφους για τη μη εφαρμογή τους.
  • Οι συνάδελφοι Α. Μ. Ω.– ωρομίσθιοι αμείβονται με βάση τις ώρες που διδάσκουν και μόνο γι’ αυτές. Ως εκ τούτου η ανάθεση εφημερίας δεν προκύπτει από πουθενά και καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αναθέτουν εφημερία στους ωρομίσθιους συναδέλφους και τους συναδέλφους να μην τις αποδέχονται. Υπενθυμίζουμε ότι οι ώρες και οι ημέρες απεργίας των ωρομίσθιων Α. Μ. Ω. συναδέλφων υπολογίζονται στην προϋπηρεσία τους.
  • Ανακαλώντας στη συλλογική μνήμη την αντίσταση και τη συσπείρωση της συντριπτικής πλειοψηφίας συναδέλφων και σχολικών μονάδων στον εφιάλτη της αξιολόγησης, καλούμαστε και φέτος να βρεθούμε ξανά απέναντι στη λογική των μεντόρων, των ενδοσχολικών συντονιστών κι εκπαιδευτικών ομίλων απλήρωτης υπερωριακής εργασίας, της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εξετάσεων PISA, που στρώνουν το δρόμο στην κατηγοριοποίηση σχολείων – μαθητών – εκπαιδευτικών και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Καλούμε όλες/όλους τις/τους συναδέλφους να στηρίξουν και πάλι μαζικά τη συλλογική προσπάθεια για να αποτρέψουμε δυσμενείς εξελίξεις για το δημόσιο σχολείο και το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών.
  • Με βάση την πάγια θέση του Συλλόγου μας αντιπαλεύουμε την αξιολόγηση γιατί αποτελεί το εργαλείο για να περάσουν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που θα οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών! Στη βάση αυτή, υλοποιούμε την απόφαση της 93ης Γ.Σ. της ΔΟΕ για συνέχεια του αγώνα μας ενάντια στην αξιολόγηση. Συγκεκριμένα προχωράμε με τα ενιαία κείμενα για να μην περάσει η αξιολόγηση σχολικής μονάδας και με Απεργία – Αποχή τόσο από την ατομική αξιολόγηση όσο και από τους μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές.
  • Σε περίοδο πανδημικής κρίσης και για την περίπτωση απουσιών εκπαιδευτικών, καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αναλαμβάνουν την ευθύνη της αναπλήρωσης, αλλά να ζητούν με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων να διατεθεί ένας τουλάχιστον εκπαιδευτικός στη σχολική μονάδα για την κάλυψη αυτών των αναγκών. Ισχύει στο ακέραιο και στην περίοδο αυτή ότι κάθε απασχόληση μαθητών ανάγεται στο διδακτικό ωράριο και ότι δεν αναλαμβάνουμε καθοιονδήποτε τρόπο την απασχόληση μαθητών στα κενά μας με υπέρβαση του διδακτικού ωραρίου. Είναι προφανές από τα παραπάνω ότι αν δεν σταλεί εκπαιδευτικός για την αναπλήρωση, το τμήμα δεν μπορεί να λειτουργήσει και ειδοποιούνται οι γονείς για την αποχώρηση των μαθητών.
  • Οι Σύλλογοι Διδασκόντων των Νηπιαγωγείων πρέπει να συνεδριάζουν και να αποφασίζουν συλλογικά για ο,τιδήποτε αφορά τη λειτουργία των Νηπιαγωγείων. Παλεύουμε αταλάντευτα για εξίσωση του ωραρίου όλων των Νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών ολιγοθεσίων Δημοτικών με το ωράριο των υπόλοιπων εκπαιδευτικών με βάση τις ομόφωνες αποφάσεις της ΔΟΕ (Γ.Σ της ΔΟΕ 91η και 93η). Οι συναδέλφισσες/-οι νηπιαγωγοί δύνανται, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, να ζητούν τη δημιουργία αμιγών τμημάτων κλασικού και ολοήμερου προγράμματος με βάση την επιλογή των γονέων, την ανάθεση του ολοήμερου τμήματος με προαιρετική εναλλαγή στο ωράριο της πρωινής και της απογευματινής βάρδιας στους εκπαιδευτικούς του αμιγώς ολοήμερου τμήματος, να αντιτίθενται σε ρυθμίσεις που παγιώνουν το διδακτικό τους ωράριο, ως το μεγαλύτερο στην εκπαίδευση που προσεγγίζει τις 30 ώρες και ζητάμε τη μείωσή του.
  • Οι συνάδελφοι που προσλαμβάνονται για Παράλληλη Στήριξη κάνουν αποκλειστικά αυτό για το οποίο έχουν προσληφθεί. Είναι μαζί με το παιδί που υποστηρίζουν και εφαρμόζουν το εξατομικευμένο παιδαγωγικό πρόγραμμα  που του αρμόζει  στην τάξη ή στα διαλείμματα και σε όσες εκπαιδευτικές επισκέψεις αποφασιστεί να το συνοδεύσουν. Στα διαλείμματα που έπονται των κενών τους ξεκουράζονται. Διεκδικούμε έναν ειδικό εκπαιδευτικό για κάθε παιδί που έχει εγκριθεί παράλληλης στήριξης. Το ίδιο και οι εκπαιδευτικοί των Τ.Ε. δεν πρέπει να καλύπτουν κενά από προσωρινή ή μόνιμη απουσία εκπαιδευτικών του σχολείου,  ούτε κάνουν την παράλληλη στήριξη μαθητών, εκτός αν το ΚΕΔΑΣΥ προβλέπει την υποστήριξη των μαθητών στην τάξη από τους εκπαιδευτικούς των Τ.Ε.
  • Σε ό,τι αφορά τα σχολεία που έχουν οριστεί στο πρόγραμμα των “σχολικών γευμάτων”, οι Σύλλογοι Διδασκόντων με την πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη του Συλλόγου και της Ομοσπονδίας καταγράφουν στα δύο πρακτικά που τους έχουν σταλεί ότι α) δε συγκροτούν επιτροπές ποιοτικού και υγειονομικού ελέγχου των γευμάτων και β) ότι όσα παιδιά δε μένουν στο ολοήμερο θα παίρνουν το φαγητό στο σπίτι.

Γενικότερα, δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που αφορά καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση να απαιτούμε έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή. Καταγγέλλουμε αμέσως στο Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε Αιγάλεω κάθε αυθαιρεσία, κάθε πρόβλημα, κάθε παραβίαση των δικαιωμάτων μας. Συλλογικά υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις μας. Συσπειρωνόμαστε στο Σύλλογό μας, συμμετέχουμε στις δράσεις – εκδηλώσεις του (Γενικές Συνελεύσεις, δράσεις, κινητοποιήσεις, εκδηλώσεις κλπ). Ενωμένοι  αντιπαλεύουμε την αντιεκπαιδευτική πολιτική και διεκδικούμε την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας για μόρφωση, δουλειά και ζωή με δικαιώματα!

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                 Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΑΜΙΟΣ       ΣΤΕΛΛΑ ΤΡΑΓΑ